Świat mody na wiele lat zapomniał o dojrzałych kobietach. Najwięksi kreatorzy prześcigali się w pomysłach na wizerunek, ale niemal zawsze chodziło o młodą dziewczynę, która dzięki odpowiedniemu strojowi i makijażowi miała stać się wzorem dla wszystkich pań pragnących uważać się za atrakcyjne. Dojrzale kobiety stanowią dziś jednak znaczną siłę i domagają się uwagi. Nie chcą rezygnować z ciekawego, intrygującego i szykownego wizerunku - kreatorzy wreszcie musieli je zauważyć. Na czele promocji nowego trendu stoi m. in. Helen Mirren.
Helen Mirren stylistkąHelen Mirren postanowiła spróbować swoich sił w branży konfekcyjnej, została nową twarzą Marks and Spencer i będzie projektowała ubrania dla starszych kobiet.
- Dojrzale kobiety nie mają się w co ubrać - stwierdziła aktorka. Stroje dla seniorek są bezkształtne, nieciekawe, szaro-bure. Noszące je kobiety nie czują się atrakcyjnie, dlatego Mirren zdecydowała się „wziąć sprawy w swoje ręce" i to dosłownie, zamierza bowiem samodzielnie projektować ubrania dla pań po pięćdziesiątce.
66-letnia aktorka ma szansę stać się ikoną mody dla dojrzałych kobiet, uważają eksperci. Już porównują ją do słynnej w latach sześćdziesiątych Twiggy Lawson, której wizerunek stał się kanonem kobiecego piękna.
Twiggy na rzecz nowego trendu Słynna Twiggy została modelką jako nastolatka. Szybko zyskała sławę, a jej znakiem rozpoznawczym i wzorem piękna stał się androgyniczny wygląd, duże oczy, długie rzęsy, szczupła budowa ciała i krótkie włosy. W 1966 roku została ogłoszona przez „Daily Express" „The Face of 1966".
Dziś ikona stylu ciągle działa w branży. 62-letnia obecnie Twiggy mówi, że starzenie się nie musi oznaczać utraty atrakcyjności. Moda nie jest zarezerwowana dla młodych. Niegdyś jej sposób ubierania się i wykonywania makijażu został okrzyknięty „Twiggy efect", dziś wraca ta sama fraza na określenie szyku i stylu dojrzałych pań.
Seniorki w poszukiwaniu własnego stylu Eksperci saga zone przeprowadzili badania, z których wynika, że tylko jedna trzecia kobiet w wieku 50 - 74 lat bierze pod uwagę swój wiek, kiedy kupuje ubrania, informuje Daily Mail. „Odpowiedniość" interesuje ich mniej niż poszukiwanie własnego stylu, okazji i właściwego rozmiaru. Fachowcy ze świata mody uważają, że kobiety są bardziej odważne właśnie dzięki m. in. Mirren, która daje przykład dbałości o to, by strój podkreślał walory jej sylwetki i nie czuje się zobligowana do jakichś ograniczeń ze względu na wiek.
Zamiast poszukiwać rozpinanych swetrów i beżowych spodni, dojrzałe kobiety wybierają modne sukienki, koszulki bez rękawów, przycięte spodnie i dżinsy.
Z ankiety wynika, że jedna na pięć kobiet w wieku 50-59 lat nosi legginsy, niemal 20% chętnie pokazałoby się w bikini, a trzy czwarte pań z grupy wiekowej 50-74 lata zakłada dżinsy.
Jeśli chodzi o ograniczenia w sposobie ubierania się, cztery na dziesięć kobiet wskazuje swoją wagę, zaledwie sześć procent badanych natomiast przejmuje się opinią innych ludzi.
Dojrzałe celebrytki wzorem dla kobiet - Kobiety stały się bardziej pewne siebie i wiedzą, jak się stylowo ubierać, a to dlatego, że mają niezłe wzorce, takie jak Helen Mirren, które udowadniają, że kobieta może wyglądać fantastycznie także w dojrzałym wieku - mówi Emma Soames z Saga Magazine.
Dojrzałe kobiety nie przyjmują bezwiednie trendów popularyzowanych wśród młodych, nie zakładają minispódniczek i szortów, ale szukają czegoś szykownego i wygodnego jednocześnie, tego, w czym czują się komfortowo.
Obok wspomnianej Helen Mirren, styl w modzie dla dojrzałych wyznaczają 53-letnia Madonna, 54-letnia Kim Cattrall, 50-letnia Nancy Dell'Olio, 66-letnia Debby Harry, 53-letnia Sharon Stone. Żadna z tych celebrytek nie obawia się zakładać szykownych, opiętych, nierzadko odkrytych strojów, które podkreślają ich kształty i przypominają, że wiek nie koliduje z atrakcyjnością...
Kreacje dla dojrzałych kobiet - nowy fenomen w świecie mody Fenomen nowych trendów kreowanych przez dojrzałe gwiazdy i zniecierpliwienie dojrzałych klientek postponowaniem ich potrzeb przy tworzeniu nowy kolekcji zauważyły już znane magazyny i domy mody. W dojrzałej klienteli szansy na zwiększenie zysków upatrują też sklepy sieciowe. Coraz częściej na wieszakach i półkach galerii handlowych można znaleźć kreacje z kolekcji przygotowanych specjalnie dla dojrzałych kobiet, co więcej nierzadko te ubrania są kolorowe, zmysłowe, gustowne i wykwintne...
- Dojrzali ludzie bardziej świadomie wybierają styl, który do nich pasuje, a sprzedawcy w większym stopniu zaczynają sobie zdawać sprawę, że muszą rozszerzać swoją ofertę - podsumowuje Soames.