30-04-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
1936
Po raz pierwszy na prawej tylnej kieszeni pojawia się czerwony Red Tab, na którym widnieje biały napis "LEVI'S" pisany drukowanymi literami. Wszywka pojawia się by odróżnić produkty Levi's od konkurentów, którzy w swoich produktach zaczęli używać ciemnego denimu oraz łukowatych przeszyć na kieszeniach. Wtedy jeszcze Acurate nie był znakiem towarowym i dlatego mógł być używany przez innych producentów.
1937 Kieszenie przy spodniach ponownie szyte są tak, by zakrywały nity. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy skarżyli się, że nity rysują meble i siodła.
W tym samym czasie ze spodni znikają guziki do szelek. Konsumenci otrzymują dodatkowe guziki, które mogą zamocować przy dżinsach w przypadku gdyby nadal chcieli nosić szelki.
Druga Woja Światowa "Overalls'y" wciąż ewoluują, tym razem by dostosować projekty do zasad określonych przez Zarząd Produkcji Wojennej w zakresie ochrony surowców. By zaoszczędzić materiał i metal zostają usunięte nitowania. To samo dzieje się z łukowatym przeszyciem, który jest jedynie motywem dekoracyjnym. By utrzymać oryginalny design na spodniach, operatorzy maszyn LS & CO malują "przeszycie" na każdej parze dżinsów. Markowe guziki zostają zastąpione standardowym guzikiem z liściem laurowym, który jest również stosowany przez innych producentów.
1943 Łukowate przeszycie Accurate zostaje zarejestrowane jako znak towarowy LS & CO. Pomimo, iż inne firmy również używały tego motywu na tylnych kieszeniach, to Levi's dostaje rejestrację ponieważ jest w stanie udowodnić, że używał go od 1873 roku.
1947 W tym roku z linii produkcyjnej schodzi pierwsza powojenna wersja 501. Wracają nity przy kieszonce na zegarek, a łukowate przeszycia na tylnich kieszeniach są wykonywane z przy użyciu maszyny z podwójną igłą, dzięki czemu powstaje motyw w kształcie diamentu. Dzięki temu przeszycia mają jednolity wygląd, co w przeciwieństwie do lat poprzednich daje możliwość standaryzacji motywu Acurate, a nie uzależnianie jego kształtu od umiejętności operatora maszyny.