30-04-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
1953 Słowo LEVI'S jest od tego roku wyszywane po obu stronach Red Tab'a.
1954 Powstaje wersja spodni zapinana na zamek, wykonana jest z tkaniny shrink-to-fit i otrzymuje nazwę 501Z. Innowacja zostaje wprowadzona, ponieważ Levi's zaczyna sprzedawać swoje produkty na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, gdzie wielu ludzi nie jest zaznajomionych z zapięciem na guziki. 501Z pozostaje w linii do 1966 roku.
koniec lat 50.
Skórzana naszywka zwana Two Horse Patch zostaje zastąpiona identyczną, ale wykonaną z bardzo wytrzymałego kartonu stylizowanego na skórę. Stało się tak najprawdopodobniej ze względu na ogromną popularność pralek automatycznych, które nie były przyjazne prawdziwej skórze.
1960 Słowo "overalls", zarówno w reklamach, jak i na opakowaniach zostaje zastąpione słowem "dżinsy/jeans". W ofercie Levi's pojawiały się już inne produkty nazywane "dżinsami" (głównie męskie denimowe spodnie z 1930 roku), ale
top of the line wciąż są "overalls" - Levi's 501 Jeans - i dlatego nazwa "dżinsy" zostaje dedykowana właśnie im. W latach 50. amerykańska młodzież dokładnie ten produkt zaczyna określać "dżinsami". Nikt tak naprawdę nie wie, dlaczego słowo zaczęto kojarzyć z męskimi "overalls", ale młodzież przyjęła ten zwrot i od tego momentu staje się on terminem używanym przez wszystkich producentów.
1961 Pojawiają się pierwsze dżinsy Levi's Pre-shrunk.
1964 Dżinsy stają się częścią stałej ekspozycji w Smithsonian Institution w Waszyngtonie, DC.
1966 Pojawia się pierwsza reklama telewizyjna dżinsów Levi's. Z tylnych kieszeni zostają usunięte nity. Jest to związane z tym, że zewnętrzne nity rysują meble.
1971 Słowo "LEVI'S" na Red Tab'ie jest teraz wyszywane w kolorze białym, składa się z wielkich i małych liter. Jedyną literą, która ulega widocznej zmianie jest "E". W związku z tą zmianą japońscy kolekcjonerzy odzieżowi w 1980 roku ustalili, że tylko dżinsy z wielkim "E" na Red Tab'ie są
vintage. Oznakowanie to zostaje przyjęte przez wszystkich kolekcjonerów, a obecnie jest ogólną miarą do rozpoznawania produktów
vintage Levi's.
Zmiana designu na Red Tab'ie została zaproponowana przez agencję Walter Landor & Associates, która została zatrudniona w 1967 roku, by całościowo, na nowo zaprojektować tzw. housemark Levi's. To oni opracowali i wymyślili projekt "batwing'a" i zarekomendowali, by nazwa "Levi's" znalazła się po obu stronach naszywki. Wszystko to, by zaznaczyć fakt, że nazwa firmy jest zarówno nazwą jej założyciela.