Strona głównaModaLevi's 501 mają 140 lat. Historia kultowych dżinsów strona 6 / 7

Levi's 501 mają 140 lat. Historia kultowych dżinsów

strona 6 / 7

Levi's 501 mają 140 lat. Historia kultowych dżinsów [fot. Levis]

1981
Po raz pierwszy pojawiają się . Wraz z premierą damskiego modelu dżinsów swoją premierą ma kultowa reklama "Travis".


1983
Fabryka Cone Mills wprowadza dżinsy "XXX" wykonane z denimu wyprodukowanego na krosnach o szerokości 60. Ze względu na nową szerokość krosna denimowy "wzór" zupełnie inaczej układa się na tkaninie,, w związku z czym "selvage" znika z modelu 501. Od tego momentu spodnie z końca lat 70. i początku 80. z czerwonym "selvage", nawet te z małą literą "e" na Tab'ie, uważane są za vintage - otrzymują potoczną nazwę "redlines". Jednak gdy "selvage" znika, dżinsy nie posiadają już wartości kolekcjonerskiej.

1984
Doskonale znana kampania reklamowa "501 Blues" swoją premierę ma podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles. Kampania ta jest uosobieniem radykalnej zmiany w sposobie docierania firmy do swoich klientów, kampania jest również zwrotem w komunikacji flagowego produktu marki. Wcześniej, dżinsy zwane były po prostu "Blue Levi's" i nigdy nie były reklamowane w telewizji czy prasie.

W latach 70. i na początku 80. na rynku mody po raz pierwszy pojawiają się propozycje wykorzystujące denim znanych projektantów. Model Levi's 501 trochę ucierpiał z tego powodu i dopadł go tzw. kryzys tożsamości. Levi's zatrudnia Mike'a Koelker'a z agencji reklamowej Foote, Cone & Belding, który opracowuje nowatorską koncepcję dla 501 Blues. Wtedy też po raz pierwszy poszczególne modele dżinsów zaczynają być określane poprzez swoje numery partii (co również staje się znakiem towarowym Levi's).

Nowa kampania okazała się wielkim sukcesem, oczywiście nie obyło się też bez negatywnych opinii. W reklamach przedstawiono młodzież w dżinsach 501 w ich prawdziwym, ówczesnym dość surowym środowisku miejskim, nie zawsze najpiękniejszym. Kampania okazała się ogromnym impulsem dla firmy przy wprowadzaniu dalszych zmian

1985
LS & CO wygrywa nagrodę Governor's Committee Media/Advertising Award ufundowaną przez nowojorskie biuro Rzeczników ds. Osób Niepełnosprawnych. Levi's zostaje wyróżniony za szerzenie pozytywnych portretów osób niepełnosprawnych w swoich spotach reklamowych "501 Blues".

1986
Pierwszy z serii nowatorskich filmów reklamowych Levi's 501 zostaje przedstawiony europejskiej publiczności. Spoty te są uosobieniem klimatu klasycznego amerykańskiego rocka zmieszanego z nostalgią i romantyzmem. Seria spotów stworzona została przez agencję Bartle, Bogle & Hegarty.
Strony : 1 2 3 4 5 6 7

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • EWST.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy